Субота, 26.09.2020, 22:51
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Корисні посилання

Міністерство освіти і науки України

Веб-портал професійно технічної освіти

Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України

Головне управління освіти і науки Дніпропетровської ОДА

Дніпропетровська обласна рада

НМЦ ПТО у Дніпропетровській обл 
український центр оцінювання якості освіти
Дніпропетровський регіональний центр оцінювання якості освіти
 

Педагогічна преса Освіта в Українi Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Підвищення кваліфікації

Учитель живе до тих пір, поки він вчиться, як тільки він перестає вчитися, в ньому помирає вчитель»

К. Д. Ушинський

Зі знаменитими словами Костянтина Дмитровича не можна не погодитися.

Навчання педагогів може бути різноманітним, цікавим, орієнтованим на їхні потреби. Це узаконила постанова Кабміну, яка діє з 3 вересня 2019 року. Можна навіть поїхати за кордон і там отримати знання та досвід (у будь-яких державах, крім тієї, що визнана Верховною Радою України агресором чи окупантом).

Але, звісно, це не означає подивитися на Ейфелеву вежу і подати це розширення кругозору як професійне зростання. У документі чітко визначено, що саме можна вважати підвищенням кваліфікації.

Що таке підвищення кваліфікації

  • розвиток таких необхідних для роботи кожного вчителя компетентностей, як цифрова (включаючи електронне навчання, інформаційну та кібербезпеку), комунікаційна, інклюзивна, мовленнєва тощо. Для керівників закладів освіти та їхніх заступників важлива ще й управлінська компетентність;

  • удосконалення та набуття нових вузькопрофільних, пов’язаних з викладанням певної шкільної дисципліни компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);

  • отримання практичного досвіду задля того, щоб взяти на себе нові обов’язки чи завдання (у межах професії).

А ось якщо педагог зацікавиться нейрофізіологією підлітка чи захоче «апгрейдити» знання щодо вікової психології, він має рацію. Освітяни повинні бути в курсі сучасних даних щодо психіки та фізіології дитини.

 Куди конкретно можна піти?

Тренінг з англійської? Курс розвитку критичного мислення? Практикум «Протидія булінгу»? Онлайн-курс одного з американських університетів щодо освітнього менеджменту? Так, усе це різноманіття допустиме. А ось, приміром, основи бухгалтерії — це вже не про професійне зростання вчителя.

Узаконили і різноманіття форм. Відтепер можна вчитися заочно, дистанційно, дуально (у поєднанні з трудовою діяльністю), у формі вечірніх занять, у мережевій формі (залучення одночасно різних установ, організацій, і не лише тих, що працюють у сфері освіти) тощо. До того ж усі ці форми підвищення кваліфікації можна поєднувати. Підвищити компетентність з одного напрямку, приміром, у громадській організації, займаючись онлайн, а з другого — під час освітніх тренінгів.

Скільки треба навчатися?

Щорічно педагог має проходити підвищення кваліфікації і за 5 років накопичити не менш ніж 150 годин такого навчання. Без цього багажу допускати до проходження атестації не будуть.

І магістратура, і вебінар

Якщо педагог паралельно навчається на магістратурі або в аспірантурі або ж опановує бакалаврський рівень за іншою спеціальністю (але в межах професійної діяльності), це теж зараховується як підвищення кваліфікації. Стажування, участь у програмах академічної мобільності — теж різновиди навчання вчителя.

Також зараховують участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо, але не більш ніж 30 годин на рік. Навчання для професійного зростання навчальні заклади планують на початку навчального року, а педагоги повинні дотримуватися цього плану. Але не треба засмучуватися, якщо заздалегідь не знали про певні семінари, тренінги, вебінари чи інші «короткі» заходи: знання та навички, отримані на них, можна теж «узаконити» на педраді.

Хто може все це проводити?

Не лише заклади освіти та наукові установи, а й будь-яка інша юридична чи фізична особа. Державні, громадські та бізнес організації, як і окремі підприємці, можуть позмагатися за своїх слухачів програм. Проводити навчання можна «у себе», у будь-якому іншому офісі чи навіть просто в навчальному закладі, де працюють слухачі курсів підвищення кваліфікації.

Програми навчання педагогічних працівників із зазначенням строків мають бути оприлюднені: з’явитися на Національній освітній електронній платформі, і за можливості — на сайті фірми, яка надає освітні послуги (підприємця).

Хто сплачуватиме?

Навчання може бути безкоштовним та платним — у цьому разі за нього можуть сплачувати з держбюджету та з місцевих бюджетів, з власних надходжень закладу освіти та інших незаборонених джерел. Закон визнає право фінансування меценатами або самостійну оплату педагогом.

Якщо програма — не акредитована

Найбільш зацікавленими у вдосконаленні своїх працівників мають бути навчальні заклади. Тож саме на цьому рівні (на педраді) визначають, визнавати результати навчання педагога та отриманий ним сертифікат, чи ні. Такої процедури не потребують слухачі програм, акредитованих МОН, або організацій, які мають ліцензію на підвищення кваліфікації. Решту випадків розглядають у навчальному закладі протягом місяця, заслуховують, чого саме навчилася людина, і вирішують, достатньо цього чи доведеться повчитися в іншому місці. Якщо результати не визнали, навчальний заклад може не рекомендувати більше своїм працівникам проходити цю програму підвищення кваліфікації (до покращення якості надання освітніх послуг).

А чи може педагог підвищувати кваліфікацію самостійно?

Можна попрацювати в бібліотеці, вдома чи без відриву від роботи. Але тоді на педраді педагог має презентувати свій звіт чи творчу роботу, персональне розроблення електронного освітнього ресурсу. Ці досягнення слід також залишити на сайті навчального закладу або ж у своєму електронному портфоліо.

 

Результати підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Наша адреса: Україна, Дніпропетровська обл.,

м. Новомосковськ, вул Леваневського, 27А

Телефони: (05693) 7-32-26, 096-362-47-18

Факс: (05693) 7-90-84

e-mail: ptu48@i.ua